PRÆSENTATION | MERE OM BOGEN | |
Skolen som vitaliseringsmiljø for dannelse, identitet og fællesskab | Jan Tønnesvang | | 249,95 | | | | 'Skolen som vitaliseringsmiljø' ndeholder en række af Jan Tønnesvang mest læste artikler. Teksterne sætter fokus på emner, som ligger helt centralt i lærerens arbejde i dag, heriblandt læringsstil, mødet med eleven og skole/hjem-samtaler. Jan Tønnesvang lader Howard Gardners begreb om multiple intelligenser og Robert J. Sternbergs begreb om tænkningens stil mødes med et grundigt underbygget begreb om selvets dannelse. I dette krydsfelt indkredses værktøjer, som giver læreren nye muligheder og perspektiver i arbejdet med den enkelte elev. Pressefoto: |
Skolen som vitaliseringsmiljø for dannelse, identitet og fællesskab | Jan Tønnesvang | | 249,95 | | | | En central pointe er, at barnet eller elevens muligheder ikke må reduceres i en ensidig fokus på resultat og præstation. Først idet barnet får ‘psykologisk ilt’ i et vitaliseret miljø styrkes dannelsen, identitetsarbejdet og fællesskabsoplevelsen, og den udvikling, som vi ønsker, tager fart. På samme møde må også læreren opleve anerkendelse og tildeles råderum for at kunne udfolde sine professionelle resourcer fuldt.
Skolen som vitaliseringsmiljø henvender sig til lærere, pædagoger og psykologer samt undervisere og studerende i psykologiske og pædagogiske fag. Den interesserede forælder vil også have stor gavn af bogen.
|
|