PRÆSENTATION | | PRESSEN SKREV |
Læreren som forsker | (red.), Tom Tiller, Mary Brekke | | 349,95 | | | | ”Læreren som forsker” er et ideal for den gode læreruddannelse og den gode skole. Et ideal der er kommet nærmere en realisering med en ny læreruddannelseslov og en ny folkeskolelov.
I ’Læreren som forsker’ bliver den studerende og læreren indført i en lang række forskningsmetoder og metaovervejelser over forskning og lærerarbejde. Studerende og lærere får teori og metode på bl.a. aktionslæring, casestudier, læringscafé, livshistorier, videoobservation og forskningsinterview.
Bogen er et kompetenceudviklende studieredskab til bachelorprojekter, praktikprojekter og andre opgaver med empiriske undersøgelser.
Den retter sig mod studerende og undervisere i læreruddannelsen og på praktikskolerne, og skifter man lærer ud med fx sygeplejerske, pædagog eller socialrådgiver, er bogen også fuldt ud anvendelig og aktuel på disse professionsuddannelser.
Presse Denne bog findes også i en digital udgave. Den er tilgængelig hos alle større ebogsforhandlere.
|
Læreren som forsker | (red.), Tom Tiller, Mary Brekke | | 349,95 | | | | "Relevant udgivelse, som kan understøtte bestræbelserne på at gøre læreruddannelse og grundskole mere forskningsbaseret og -orienteret." Hans-Christian Uth, Lektørudtalelse |
|