PRÆSENTATION | | PRESSEN SKREV |
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning | (red.), Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen | | 299,00 | | | | Denne bog tager udgangspunkt i princippet om differentieret undervisning, og den belyser samspillet mellem specialundervisning og ordinær undervisning.
De centrale temaer er:
- Organisationsteori som led i skoleudvikling
- Praksisnær efter- og videreuddannelse
- Bevidstgørelse af læreres tavse viden inden for specialpædagogisk professionsuddannelse
- Samspillet mellem forskere og praktikere i forhold til kvalitetsudvikling af undervisningen
Indledende behandles forholdet mellem barnets opvækst og dets læring og udvikling i skolen med et særligt fokus på elevsamtalens betydning for differentieret undervisning. Samspillet mellem teori, forskning og praksis er essentielt. Forfatterne afrunder ved at pege på en række væsentlige udfordringer i arbejdet med kvalitetsudvikling af differentieret undervisning og specialundervisning.
Det er en pointe for forfatterene, at kvalitetsudvikling drejer sig om at udvikle systemer, der kan danne grundlag for individets læring og udvikling.
’Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning’ henvender sig til alle med interesse i pædagogik, specialpædagogik og læring – studerende, pædagoger, lærere, forældre og skolepolitikere.
Bogens øvrige bidragydere er:
- Edvard Befring
- Halvor Bjørnsrud
- Per Dalin
- Jarle Sjøvoll
- Kjell Skogen
- Reidun Tangen
Presse:
|
Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning | (red.), Jorun Buli-Holmberg, Sven Nilsen | | 299,00 | | | | "Det er en velskrevet udgivelse, som kan være med til gøre området inden for området praksisnær og vedkommende for skoleverdenens pædagogiske aktørerer." Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse |
|