PRÆSENTATION | | PRESSEN SKREV |
Bedre læring for alle elever | (red.), Thomas Nordahl | | 249,00 | | | | Hvad kan man gøre i skolen for at opnå bedre læring for alle elever?
Mange elever kæmper med læring i skolen samtidig med andre problemer i skolehverdagen. Det ser vi blandt andet ved, at stadig flere elever modtager specialundervisning. Elevernes udfordringer og problemer kan ses som et udtryk for, at både kvaliteten af specialundervisningen og den almindelige undervisning ikke er god nok.
Forfatterne beskriver, hvad der kendetegner skolen og forskellige elevers læringsudbytte, og hvad der er specielt ved den undervisning, de får i grundskolen og på ungdomsuddannelserne – og så viser de, hvad læreren kan gøre for at opnå bedre resultater i skolen.
Bogens målgruppe er lærere i både grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt studerende på læreruddannelserne. Selvom bogen er forskningsbaseret, og et flertal af kapitlerne bygger på et empirisk materiale, præsenterer forfatterne stoffet på en sådan måde, at det let kan læses af alle.
Presse
|
Bedre læring for alle elever | (red.), Thomas Nordahl | | 249,00 | | | | "En spændende bog, som alle skoleledere bør stifte bekendtskab med. Bogen er rig på kildehenvisninger, hvis man ønsker at gå dybere ned i forskningsresultaterne." Lone Pedersen Hansen, Plenum
"Endnu en velbegrundet, forskningsbaseret udgivelse af Thomas Nordahl, som giver gode redskaber til arbejdet med elever, som kæmper med læring i skolen. Bogen har stor relevans både blandt lærere i grundskolen og på ungdomsuddannelserne samt på uddannelserne hertil." Henrik Munch Jørgensen, Lektørudtalelse |
|